Materiaalcommissie


Uitgangspunten

De Wing Chun Tong vereniging streeft bij het faciliteren van sportartikelen voor haar leden naar het volgende:

  • Standaardiseren van kleding en verschijning van de leden gedurende de lessen
  • Minimaliseren van de kosten
  • Beschikbaar stellen van standaard sportartikelen gedurende de eerste periode van lidmaatschap
  • Beschikbaar stellen van bijzondere gemeenschappelijke sportartikelen voor alle leden

Het bestuur van de vereniging heeft besloten dat alle nieuwe leden gedurende de eerste 3 maanden na lid worden van de vereniging zelf kleding en andere artikelen mogen kiezen en dragen. Dit betekent bijvoorbeeld dat deze leden gebruik mogen maken van scheenbeschermers, handschoenen, etc die in de opslagruimtes van de sportzalen liggen.

Na 3 maanden lidmaatschap gaan wij er van uit dat zowel de beoefenaars van Wing Chun als Sanda het basispakket van sportartikelen zullen aanschaffen. Dus, handschoenen, kleding, scheenbeschermers etc(zoals vermeldt op de bestellijst onder het kopje Wing Chun / Sanda Standaard Set zal men dan aan moeten schaffen.

De Wing Chun Tong vereniging wil de leden helpen bij het verkrijgen van de benodigde sportartikelen. Daartoe hebben wij deze bestellijst aangemaakt. Wij schaffen onze artikelen aan bij meerdere leveranciers en de vereniging krijgt een kleine (10%) korting die ten goede van de vereniging komt. Eventuele bestel/leveringskosten worden verrekend met deze korting.

Het staat de leden vrij zelf artikelen buiten deze bestelijst aan te schaffen zolang de Wing Chun / Sanda Standaard Set gehandhaafd blijft. Op termijn willen we daarmee bereiken dat iedereen dezelfde verschijning heeft gedurende het sporten. Let wel, handschoenen(bijvoorbeeld) kunnen door de (assistent) leraar worden afgekeurd. Check dus voor je eventueel zelf artikelen aanschaft of deze door ons geaccepteerd worden.

Commissieleden

De materiaalcommissieleden worden door het bestuur benoemd op basis van hun vaardigheden en enthousiasme. De commissie wordt thans gevormd door:

  • Marco Glasmacher
  • Ed Baten
  • Marcel Koopman

Bestelprocedure voor leden

De bestellijst en procedure zijn hieronder te downloaden. Per locatie hebben we een aanspreekpunt voor het bestellen en leveren van sportartikelen voor de leden:

  • Leiden: Marco Glasmacher
  • Alkmaar: Marcel Koopman

Ingevulde bestelformulieren kunnen per e-mail naar de materiaalcommissie worden opgestuurd.

Het lid vult de artikelen in die men wil hebben. Vervolgens levert men het formulier in bij het aanspreekpunt van de vestiging. Dit kan per email(scannen van ingevulde formulier) of fysiek op de school. Het aanspreekpunt zal de artikelen danwel bestellen en laten bezorgen(bij de vereniging) danwel zelf de artikelen ophalen. Soms zal het aanspreekpunt enige bestellingen combineren dus dan kan het even duren voor een en ander binnen is.

Er liggen ook kopieen van deze bestellijst en procedure in de verschillende vestigingen.

Download de materiaalbestellijst